-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36543 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

خداوند چگونه بوجود آمده است
قبل از پاسخ،

به چند سوئال توجه

كنيد. زيرا اين سوئالها

ذهن را براي درك

پاسخ اصلي آمادهتر

ميسازد.

رطوبت هر چيز از

آب است و يا به طور

كلي از آبگونهها

است، رطوبت آب از

چيست و از كجا

است؟

چربي همه غذاها از

روغن است چربي

روغن از چه واز كجا

است؟

شوري همه چيز از

نمك است شوري

نمك از چيست؟

هستي هر موجودي

از خدا است پس

هستي خدا از كيست؟

بلادرنگ پاسخ

ميدهيم كه رطوبت

براي آب، چربي براي

روغن، شوري براي

نمك در ذات اين

چيزها ميباشد .



واضح است كه اين

مثالها براي نزديك

كردن مطلب به ذهن

زده ميشود وگرنه بين

اين مثالها و موضوع

مورد بحث تفاوت از

زمين تا آسمان است;

زيرا وقتي ميگوييم

وجود همه چيز از

خدا است و وجود

خدا از خود او است;

يعني، او آفريده كسي

نيست و وجود

وهستي ذاتي او

است.

به عبارت ديگر:

فلاسفهئ الهي و همهئ

خداپرستان معتقدند

كه هر معلولي علت

ميخواهد و هر

پديدهاي پديد آورنده

ميخواهد و هر

آفريدهاي آفريدگار

ميخواهد. از اين

جملهها بخوبي

روشن است كه هر

چيزي كه معلول و

پديده نيست از اين

قانون عمومي خارج

است.

هيچ كس نگفته هر

موجودي و هر چيزي

آفريدگار ميخواهد تا

شما بگوييد خدا هم

يكي از موجودات و

چيزها است، پس

آفريدگار او كيست ؟

بلكه گفتهاند; هر

آفريدهاي آفريدگار

ميخواهد. روشن

است كه خدا آفريده

نيست تا به حكم اين

قانون آفريدگار

بخواهد.

خلاصه خداوند

مصنوع نيست تا نياز

به صانع داشته باشد

بلكه خود او صانع

است. و از طرفي

خداوند موجودي

است كه وجود او از

خود او است و معلول

نيست تا نياز به علت

داشته باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.